רעש בצינורות

רעש בצינורות

חזרה אל עמוד המילון

הצטרפו עכשיו ללא עלות לקבלת מידע מקצועי וייחודי בנושא נדל"ן בארצות הברית

לעיתים מערכת המים בבית יוצרת רעשים, ישנם סוגים שונים של רעשים אשר נגרמות מסיבות שונות.
יש להבדיל בין מים שמגיעים ונכנסים לבית בצינורות, לבין מים שיוצאים מהבית לאחר השימוש.

המונח נכתב על ידי עורך דין אהרן וולק – מומחה ב- השקעות נדל"ן בארה"ב

בשניהם יתכנו רעשים מציקים אך להלן נתייחס רק למים שנכנסים לבית ואשר לעיתים יוצרים רעשים מטרידים:

רעש של נקישות- בדרך כלל המדובר בבעיה של לחץ מים או בעיה של זרימת המים. הגורם הכי נפוץ הינו תופעה שמכונה water hammers היינו מכרת פטיש או אויר כלו במערכת המים.

water hammer – הינה התופעה מתרחשת כאשר סוגרים את הברז. המים זורמים במערכת הצינורות לכיוון הברז, וכאשר באופן פתאומי הם מפסיקים את הזרימה נוצר רעש פתאומי, ולפעמים מלווה במספר רעשים נוספים.

Air trapped – היינו אויר כלוא במערכת המים זה יוצר רעש דווקא כשפותחים את ברז המים. המים גם יוצאים מקרטעים בגלל שהאויר הכלוא משבש את הזרימה.

Humming – זמזום מתרחש כאשר מערכת המים בלחץ גבוה מידי. זה גורם לוויברציות של הצנרת במיוחד כאשר המערכת עובדת והמים זורמים.

Gurgling- גרגור- זו תופעה דווקא במערכת הניקוז. כאשר יש חסם או גורם מפריע התוך הצנרת, המים אינם עוברים חלק בצנרת מה שגורם לרעש צורת גרגור.

Rattling- חריקה- צנרת המים המוליכים מים מועברים במקומות נסתרים. אם מאחורי קירות, רצפות וכו'. כאשר הצנרת עצמה איננה מעוגנת טוב מספיק לקירות וריצפות היא זזה ויוצרת רעשים כאשר המים עוברים דרכה. פשוט כי הצנרת זזה ומתחככת עם מה שנוגע בא או מה שלידה.

Squealing or Whistling – שריקה – כאשר חלקים ממערת המים שחוקה עקב בלאי היא גורמת לכך שהמים מועברים דרכה באופן לקוי. כך למשל קורה לעתים ליד מערכת מדיח כלים. צריך להקשיב ולהבין מהיכן הרעש מגיע ולתקן החלק הפגום.
לאחר שסקרנו מספר תופעות נעבור להסביר על תופעות ועל האופן הנכון לתקן אותם.
כאשר שומעים רעשם של הקשות מיד כשפותחים ברז של מים חמים, והרעש מפסיק לאחר מספר דקות שסוגרים את הברז.
יתכן והבעיה בצנרת מאיכות נמוכה של CPVC(כמובן בהנחה שאלו הצינורות שלכם Chlorinated Polyvinyl Chloride).
יתכן והצנרת עוברת דרך מעברים צרים מידי, נניח חורים בקורות עץ אשר לופתים את הצינור באופן הדוק מידי. שהרי הצנרת החמה מתרחבת ויש לאפשר לה מקום לצורך ההתרחבות.

פתיעה עד כמה שישמע אבל גם צנרת נחושת מתרחבת ומתכווצת כאשר היא מתחממת ומתקררת
לכן התופעה יכולה להתרחש לא רק בצנרת CPVC אלא גם בצנרת נחושת.
אז הפתרון הוא פשוט- להגיע לאותם מקומות ולהגדיל את החורים או המעברים.
כאשר שומעים רעשי נקישה לאחר שסוגרים ברז מים חמים או קרים או ששומעים רעשי נקישה מכיוון הקירות, לאחר שמורידים את המים באסלה, מכיוון מכונת הכביסה או אפילו מכיוון הממטרות בגינה.
בכל אלו יתכן והמדובר בתופעה של Water hammer לא ארחיב כאן בעניין זה רק אציין כי התופעה ידועה וגם הפתרונות ידועים.

כאשר יש רעש של מכה חזקה בזמן שפותחים ברז מים קרים או ששומעים מאחרי הקירות רעשים של מכות כאשר המים הקרים זורמים, בכל אלו יתכן ופשוט לחץ המים גבוה מידי.

תופעה אחרת הינה רעש של חבטות או נקישות הרעשים מתרחשים לרוב בבקר או בערב גם כאשר לא פותחים או סוגרים את הברזים. גם כאן לא ארחיב רק אציין כי התופעה יכולה להתרחש בגלל משקעים במערכת המים.

בבתים ישנים מומלץ לפעול לבצע את הפעולות שלהלן: בבתים ישנים מקור הבעיה ופתרון הבעיה שונה מבתים חדשים.
בבתים ישנים מומלץ לרוקן את מערכת המים, להתקין hammer arrestor ולבדוק את לחץ המים הראשי ולוודא שצינורות המים מעוגנים היטב לקירות / רצפות.

חזרה אל עמוד המילון Download Tooltip Pro

מילון האתר נערך ונכתב ע"י עורך דין אהרן וולק - מתמחה בייצוג לקוחות במגזר הפרטי לצורך איתור, רכישה, השבחה, השכרה ומכירה של בתי מגורים בישראל ובבוסטון.

גלילה לראש העמוד