תבנית - בניית בתים בבוסטון

ארנולד ארבורטום של אוניברסיטת הרווארד

תבנית - בניית בתים בבוסטון

The Arnold Arboretum of Harvard University

125 Arborway, Boston, MA

מדובר בשמורה של 281 דונם בלב בוסטון, ובו אחד האוספים המקיפים והמתועדים ביותר בעולם של צמחי דיילת ארנולד ארבורטום אחד האוספים המקיפים והמתועדים ביותר בעולם של צמחי עצים ממוזגים, תוך התמקדות מיוחדת בפרחי צפון אמריקה ומזרח אסיה. אוספי הצמחיה, הספרייה והארכיונים משתתפים במחקר של חוקרים ברחבי העולם, הוא משתף את הציבור באמצעות הזדמנויות וכן באמצעות תוכניות חינוכיות לכל הגילאים.

הארבורטום הוקם בשנת 1872 כאשר נאמני צוואתו של ג'יימס ארנולד (1781-1868), סוחר ציד לווייתנים בניו בדפורד מסצ'וסטס, העביר חלק מעיזבונו של ארנולד לנשיא ולעמיתי אוניברסיטת הרווארד.

בשנת 1882, בהסכם שכירות ארוכת טווח בין עיריית בוסטון להרווארד, ארבורטום ארנולד הפך לחלק ממערכת הפארקים העירוניים, אך השליטה באוספים נשארה בצוות הארבורטום. העיר אמורה לשמור על חומות המערכת, השערים ומערכת הכבישים ולספק שמירה ושיטור, בעוד שהארבורטום הסכים להשאיר את השטח פתוח לקהל הרחב, ללא עלות, מזריחה ועד שקיעה בכל ימות השנה. כתוצאה מהסידור הייחודי הזה הפך הארבורטום לחלק מ"שרשרת האזמרגד "המפורסמת, רשת של פארקים וחניונים באורך של כ -7 קילומטר של מחלקת הפארקים של בוסטון.

הפארק כולל כ -15,000 צמחים – רבים מהם נדירים – שנאספו מרחבי העולם.

בנוסף, בפארק מספר עצום של מיני ציפורים מתאספים שם לאורך כל השנה, הארבורטום מציע רשימת ביקורת הכוללת 187 מיני ציפורים שנצפו במאה השנים האחרונות.
בנוסף ניתן לטייל בשבילי בהליכה וברכיבה על אופניים.

בפארק ישנו מרכז מבקרים מיוחד עבור ילדים שם הם יכולים ללחוץ על כפתור במפה אינטראקטיבית כדי לראות דגשים מסוימים של צמחים נדרים שבפארק כך גם להסתכל במיקרוסקופ כדי לראות דגימות של צמחיה מקרוב.

ככל שידוע לי אפשר גם לארגן טיולים מודרכים בפארק, הרעיון בטיולים לעורר סקרנות אצל ילדים ולקיים אינטראקציה עם הליכה בין פרחי הבר.

בגבעת פיטר, הנקודה הגבוהה ביותר בפארק, נשקפים נופים מרהיבים של קו הרקיע של העיר.

הפארק פתוח כל ימות השבוע מזריחה ועד שקיעה

ניתן להגיע לפארק באוטובוס, ברכבת T, וכן בשבילי אופניים.

ישנה חניה בשפע בסביבת הפארק ללא תשלום,
להלן שמות הרחובות המקיפות את הפארק שבהם ניתן לחנות: ArborwayBussey Street and Walter Street.

בפארק מתקיימים אירועים מפעם לפעם וכדאי לעקוב ולהשתתף.
הפארק קרוב לגן החיות ואפשר לשלב את שניהם באותו היום (לאלו שקצרים בזמן).

 

ארנולד ארבורטום של אוניברסיטת הרווארד
חדש באתר
הצטרפו אלינו
בוסטון והסביבה
גלילה לראש העמוד